Call nowBook now
 
  • ינואר

    28

    2018
  • 331
  • 0
סיבות טובות עבור מבוגרים לרכב על אופניים חשמליים- חלק א

סיבות טובות עבור מבוגרים לרכב על אופניים חשמליים- חלק א

סיבות טובות עבור מבוגרים לרכב על אופניים חשמליים

שומרים על כושר עם אופניים חשמליים

אנשים בגיל השלישי מתמודדים עם אתגרים מסוימים האופייניים לגילם, כמו למשל שמירה על כושר, שמירה על ניידות, בילוי פעיל עם הנכדים, ועוד. קשישים היום כבר אינם מעוניינים לפרוש לכיסא הנדנדה שלהם על המרפסת הקדמית בהגיעם לגיל. היום, אנשים שמגיעים לגיל השלישי לוקחים את בריאותם ואיכות חייהם ברצינות. חוסר בפעילות גופנית, הרגלי אכילה קלוקלים, ובחירות לא-נכונות של בחירות חיים – כל אלו עושים את שלהם עם הגיל. כמו כן, ישנו סיכון מוגבר להתקף לב ושבץ, שכן רמות לחץ-דם וכולסטרול נוטים לעלות. התמודדות עם בעיות בריאות באמצעות טרנדים של כושר עשוי לא לעבוד ברמה הרצויה, שכן פציעות ישנות עלולות לצוף, וליצור בעיות חדשות עבור קשישים שמנסים לחיות טוב יותר. לרבה המזל, אלו שחושבים צעד קדימה יכולים לשמור על בריאותם וניידותם, ליהנות מפעילויות עם חברים ומשפחה, ואפילו לשמור על הכושר – כל זה, הודות לאופניים חשמליים.

תתחילו לזוז ולהיות פעילים עם האופניים החשמליים שלכם

פעילות פיזית הינה טובה לגוף, אך כמעט 80% מהאוכלוסייה אינה מקבלת את רמת הפעילות הפיזית הדרושה כדי לשמור על כושר. שמירה על אורח חיים פעיל בגיל השלישי וביצוע פעילות גופנית סדירה הן המתנות הטובות ביותר שמבוגרים יכולים לתת לעצמם ולאהוביהם. אנשים בגיל השלישי יכולים לשפר את איכות חייהם על-ידי ביצוע 30 דקות של אימון בינוני חמישה פעמים בשבוע, או כ-20 דקות של אימון אינטנסיבי שלוש פעמים בשבוע. במידה ואינכם סובלים ממגבלות בריאותיות רציניות, ניתן גם לבצע יותר פעילות גופנית מכך.

אך בגיל מתקדם יותר, ביצוע פעילות גופנית יכול להפוך לאתגר משמעותי. ביצוע של תרגילים מהסוג הלא-נכון יכול להחזיר פציעות ישנות, ובמקרים שבהם גם מעורב יתר לחץ דם, ישנו הפוטנציאל להפוך תרגילים מסוימים למסוכנים במיוחד. לקשישים נדרש משטר אימונים שכולל אימון אירובי, והינו בעל עצימות נמוכה. תרגילים אירוביים יבטיחו שיישמר דופק גבוה במהלך האימון, כדי לעזור עם שריפת קלוריות ובניית שריר. תרגילים בעצימות נמוכה הינם קלים יותר על הגוף, בעוד שלמרות זאת – הם יעזור גם הם בבניית השריר ובשמירה והגנה על המפרקים. כללי בטיחות אלו מבטלים פעילויות כגון כדורגל, הרמת משקולות, ריצה, או כדורסל, שכן אלו יכולים להזיק לעצמות שבירות ולשרירים המקיפים אותן. דוגמה טובה לספורט שמשלב שני כללים אלו תהיה שחייה או יוגה. שחייה מעלה את הדופק, אך ללא כל פגיעה שעלולה לפצוע את העצם, מאחר ובעת השחייה, אתם פשוט נעים דרך המים. בעוד ששחייה היא אפשרות מצוינת עבור מבוגרים, ישנם רבים שאין להם גישה לבריכה בתדירות שכיחה מספיק כדי להפוך את השחייה לפעילות גופנית יעילה מספיק. למרבה המזל, לכולם ישנה גישה לדרכים ולשבילי אופניים, מה שהופך רכיבה על אופניים לפעילות גופנית מושלמת עבור קשישים. היא מפעילה את שרירי הרגליים, והינה בעלת עצימות נמוכה, כך שאין פגיעה בגוף במהלך הפעילות. אפילו ארגוני הבריאות ממליצים על רכיבה לחבריהם.

אם רכיבה על אופניים רגילים היא טובה, אזי שרכיבה על אופניים חשמליים היא אפילו טובה יותר, כיוון שהיא מאפשרת גם לרוכבים בלתי-מנוסים לקבל היכרות עם תהליך הרכיבה בנוחות. רכיבה על אופניים חשמליים תעלה את הדופק מבלי לסחוט הרבה מהגוף – כמו בריצה קלה. אנשים בגיל השלישי לא צריכים לדאוג מנסיעה איטית, או אפילו להגיע למצב שהם חשים שאין להם אוויר, הודות לעזרתו של המנוע המובנה. מנוע זה גם יכול להיות מועיל עבור רוכבים מנוסים כדי להגדיל את טווח הנסיעה שלהם באופן משמעותי, שכן הם יכולים לתגבר את כוח הרגליים שלהם בהנעה מצד המנוע החשמלי בעת הצורך. אנשים בגיל השלישי יכולים ליהנות מהרכיבה מבלי לדאוג ממרחק או מאמץ. שגרת אימונים עם אופניים חשמליים יכולה להיות פשוטה עד לרמה של אפילו ביצוע של סידורים תוך כדי רכיבה עליהם פעמיים בשבוע. אפילו 20 דקות של אימון יכולות לעזור בשיפור הבריאות והתחושה הכללית עבור קשישים.

שפרו את בריאותכם

פעילות גופנית סדירה עוזרת להפחית את הסיכון למחלות לב, שבץ, סכרת סוג 2, יתר לחץ דם, אוסטאופורוסיס, השמנת-יתר, ואף יכולה לעזור להפחית חרדה ודיכאון. לאנשים בגיל השלישי נדרשת כמות מספיקה של פעילות גופנית כדי להישמר מפני התדרדרות קוגניטיבית. רכיבה על אופניים רגילים יכולה להשאיר אנשים בגיל מופלג עייפים ו"ללא אוויר", בעוד שקורקינטים הם לרוב מגושמים מדי. אופניים חשמליים יאפשרו את הפעילות הדרושה כדי למנוע בעיות בריאותיות, תוך כדי שמירה על האפשרות להשתמש במנוע החשמלי כשמרגישים שהרמות האנרגיה אוזלות, או פשוט בשביל דחיפה נוספת. רכיבה על אופניים חשמליים בריאה עבור הלב, המוח, והגוף כולו, ויכולה לעזור לבני הגיל השלישי לשמור על אורח חיים חברתי פעיל.

שבוע הבא נראה עוד כמה סיבות.

זה גם יכול לעניין אותך:

אופניים חשמליים – התחבורה הידידותית ביותר לסביבה בהיסטורה

איבייק דיפו

03-6884411

לחצו כאן
מאמרים אחרונים
אודות איבייק דיפו

חנות אופניים חשמליים בתל אביב

© Copyright 2018 Website creation : Webaviv