• ינואר

    28

    2018
  • 509
  • 0
סיבות טובות עבור מבוגרים לרכב על אופניים חשמליים

סיבות טובות עבור מבוגרים לרכב על אופניים חשמליים

שומרים על כושר עם אופניים חשמליים

אנשים בגיל השלישי מתמודדים עם אתגרים מסוימים האופייניים לגילם, כמו למשל שמירה על כושר, שמירה על ניידות, בילוי פעיל עם הנכדים, ועוד. קשישים היום כבר אינם מעוניינים לפרוש לכיסא הנדנדה שלהם על המרפסת הקדמית בהגיעם לגיל. היום, אנשים שמגיעים לגיל השלישי לוקחים את בריאותם ואיכות חייהם ברצינות.

חוסר בפעילות גופנית, הרגלי אכילה קלוקלים, ובחירות לא-נכונות של בחירות חיים – כל אלו עושים את שלהם עם הגיל. כמו כן, ישנו סיכון מוגבר להתקף לב ושבץ, שכן רמות לחץ-דם וכולסטרול נוטים לעלות. התמודדות עם בעיות בריאות באמצעות טרנדים של כושר עשוי לא לעבוד ברמה הרצויה, שכן פציעות ישנות עלולות לצוף, וליצור בעיות חדשות עבור קשישים שמנסים לחיות טוב יותר. לרבה המזל, אלו שחושבים צעד קדימה יכולים לשמור על בריאותם וניידותם, ליהנות מפעילויות עם חברים ומשפחה, ואפילו לשמור על הכושר – כל זה, הודות לאופניים חשמליים.

אופניים חשמליים למבוגרים

תתחילו לזוז ולהיות פעילים עם האופניים החשמליים שלכם

פעילות פיזית הינה טובה לגוף, אך כמעט 80% מהאוכלוסייה אינה מקבלת את רמת הפעילות הפיזית הדרושה כדי לשמור על כושר. שמירה על אורח חיים פעיל בגיל השלישי וביצוע פעילות גופנית סדירה הן המתנות הטובות ביותר שמבוגרים יכולים לתת לעצמם ולאהוביהם. אנשים בגיל השלישי יכולים לשפר את איכות חייהם על-ידי ביצוע 30 דקות של אימון בינוני חמישה פעמים בשבוע, או כ-20 דקות של אימון אינטנסיבי שלוש פעמים בשבוע. במידה ואינכם סובלים ממגבלות בריאותיות רציניות, ניתן גם לבצע יותר פעילות גופנית מכך.

אך בגיל מתקדם יותר, ביצוע פעילות גופנית יכול להפוך לאתגר משמעותי. ביצוע של תרגילים מהסוג הלא-נכון יכול להחזיר פציעות ישנות, ובמקרים שבהם גם מעורב יתר לחץ דם, ישנו הפוטנציאל להפוך תרגילים מסוימים למסוכנים במיוחד. לקשישים נדרש משטר אימונים שכולל אימון אירובי, והינו בעל עצימות נמוכה. תרגילים אירוביים יבטיחו שיישמר דופק גבוה במהלך האימון, כדי לעזור עם שריפת קלוריות ובניית שריר. תרגילים בעצימות נמוכה הינם קלים יותר על הגוף, בעוד שלמרות זאת – הם יעזור גם הם בבניית השריר ובשמירה והגנה על המפרקים.

כללי בטיחות אלו מבטלים פעילויות כגון כדורגל, הרמת משקולות, ריצה, או כדורסל, שכן אלו יכולים להזיק לעצמות שבירות ולשרירים המקיפים אותן. דוגמה טובה לספורט שמשלב שני כללים אלו תהיה שחייה או יוגה. שחייה מעלה את הדופק, אך ללא כל פגיעה שעלולה לפצוע את העצם, מאחר ובעת השחייה, אתם פשוט נעים דרך המים. בעוד ששחייה היא אפשרות מצוינת עבור מבוגרים, ישנם רבים שאין להם גישה לבריכה בתדירות שכיחה מספיק כדי להפוך את השחייה לפעילות גופנית יעילה מספיק. למרבה המזל, לכולם ישנה גישה לדרכים ולשבילי אופניים, מה שהופך רכיבה על אופניים לפעילות גופנית מושלמת עבור קשישים. היא מפעילה את שרירי הרגליים, והינה בעלת עצימות נמוכה, כך שאין פגיעה בגוף במהלך הפעילות. אפילו ארגוני הבריאות ממליצים על רכיבה לחבריהם.

אם רכיבה על אופניים רגילים היא טובה, אזי שרכיבה על אופניים חשמליים היא אפילו טובה יותר, כיוון שהיא מאפשרת גם לרוכבים בלתי-מנוסים לקבל היכרות עם תהליך הרכיבה בנוחות. רכיבה על אופניים חשמליים תעלה את הדופק מבלי לסחוט הרבה מהגוף – כמו בריצה קלה. אנשים בגיל השלישי לא צריכים לדאוג מנסיעה איטית, או אפילו להגיע למצב שהם חשים שאין להם אוויר, הודות לעזרתו של המנוע המובנה. מנוע זה גם יכול להיות מועיל עבור רוכבים מנוסים כדי להגדיל את טווח הנסיעה שלהם באופן משמעותי, שכן הם יכולים לתגבר את כוח הרגליים שלהם בהנעה מצד המנוע החשמלי בעת הצורך. אנשים בגיל השלישי יכולים ליהנות מהרכיבה מבלי לדאוג ממרחק או מאמץ. שגרת אימונים עם אופניים חשמליים יכולה להיות פשוטה עד לרמה של אפילו ביצוע של סידורים תוך כדי רכיבה עליהם פעמיים בשבוע. אפילו 20 דקות של אימון יכולות לעזור בשיפור הבריאות והתחושה הכללית עבור קשישים.

אביזרי אופניים חשמליים

שפרו את בריאותכם

פעילות גופנית סדירה עוזרת להפחית את הסיכון למחלות לב, שבץ, סכרת סוג 2, יתר לחץ דם, אוסטאופורוסיס, השמנת-יתר, ואף יכולה לעזור להפחית חרדה ודיכאון. לאנשים בגיל השלישי נדרשת כמות מספיקה של פעילות גופנית כדי להישמר מפני התדרדרות קוגניטיבית. רכיבה על אופניים רגילים יכולה להשאיר אנשים בגיל מופלג עייפים ו"ללא אוויר", בעוד שקורקינטים הם לרוב מגושמים מדי. אופניים חשמליים יאפשרו את הפעילות הדרושה כדי למנוע בעיות בריאותיות, תוך כדי שמירה על האפשרות להשתמש במנוע החשמלי כשמרגישים שהרמות האנרגיה אוזלות, או פשוט בשביל דחיפה נוספת. רכיבה על אופניים חשמליים בריאה עבור הלב, המוח, והגוף כולו, ויכולה לעזור לבני הגיל השלישי לשמור על אורח חיים חברתי פעיל.

לרכב על אופניים חשמליים : שמירה על איזון

לצד פעילות אירובית ומחזקת השרירים, חשוב לזכור שתרגילי גמישות ואיזון הינם חלק חשוב במשטר אימונים. זה ידוע, שדרוש איזון טוב כדי להישאר על האופניים מבלי ליפול. רכיבה על אופניים חשמליות היא עוד דרך לאמן את אותו חוש איזון, תוך כדי שנהנים מיופיו של הטבע. בני הגיל השלישי יכולים לאמן את תחושת האיזון שלהם באופן יעיל בהחלט על-ידי רכיבה על אופניים חשמליים. רכיבה סדירה גם כן יכולה לעזור בהפחתת הסיכון לנפילות ולפציעות עקב נפילות.

ניידות חברתית משופרת

עבור אנשים מסוימים בגיל מתקדם, ניידות יכולה להפוך קשה עם הגיל. רבים לא מרגישים בנוח לנסוע ברכבם כל הזמן, וכמו כן יש לקחת בחשבון את הוצאות הדלק. חלק מאזרחים ותיקים אלו הינם בעלי תודעה סביבתית, והיו מעדיפים להקטין את טביעת הרגל הפחמנית שלהם בעודם עושים סידורים. אחרים אוהבים לטייל, והיו שמחים לאמצעי תחבורה משלים עבור טיולי הדרכים שלהם. אפילו פשוט כדי שיוכלו לנסוע במסלולי האופניים בטבע. אופניים חשמליים הם מענה מושלם עבור כל אותם אזרחים ותיקים, כיוון שהם מציעים חופשיות מיטבית מבעיות ניוד אלו. רכיבה על אופניים חשמליים מאפשרת לכל אחד לנוע למרחקים רבים יותר, ומאפשרים לנוע כפי 3 או 4 יותר מהר מאשר ברגל. מחקרים רפואיים מסוימים הראו כי שעה של רכיבה בשבוע יכולה לשפר את תוחלת החיים של אדם בן 50 בכ-5 שנים.
<pלרכב על אופניים חשמליות

התחילו לרכוב על אופניים חשמליים כבר היום

יתכן והגיע הזמן עבור בני הגיל השלישי להחליף את סרטוני האירוביקה הישנים שלהם בתרגילים שיותר מקלים עם מפרקיהם. רכיבה על אופניים חשמליים מציעה פעילות קלה שמשלבת פעילות בחוץ עם אימון גופני. בנוסף לכך, בעזרת אופניים חשמליים, ניתן ליהנות מרכיבה בכל גיל. רכיבה על אופניים חשמליים מאפשרת גם לאזרחים ותיקים יותר ליהנות, תוך שמירה על ניידות, וכושר. ישנם סוגי אופניים חשמליים רבים עבור רוכבים ברמות וגדלים שונים. תנו ל-EBIKE DEPOT לעזור לכם לבחור את האופניים שיתאימו לכם לקבלת הנאה מובטחת!

© Copyright 2018 Website creation : Webaviv